Database CD, DVD, BD
Discussion
Links
Last update

Blank media subforum
Hifi.estranky.cz, >>> 
The list of codes Atip/MID
History
Views
contact
           

CatalogsYearDesignTimeextreme

Priehľadné kazety
Zoradenie podľa dizajnu/výrobcu/značky:

Ako prvé na zoznam dávam no name, generické, neznačkové kazetové puzdra, ktoré neobsahujú typické črty konkrétneho výrobcu.
Používane hudobnými vydavateľstvami, malými výrobcami prázdnych audiokaziet, prevažne z Číny, a taktiež aj novodobé Emtecovské puzdra, ktoré v sebe nemajú ani kúska snahy o originálny dizajn.

Triedy: I, II
normal: Acoustix: Super High Energy; ATR Magnetics: Ferric; Basf/Emtec: Ferro Extra I, Ferro Maxima I, ReCord I, Sound I; Brownie; BKB; Bush: SF; Capture: Series; EQ: Professional; Fox: Recording The Masters; Hidisc; HOT; Laser: XL Plus; Lekium: FeX; Maxell: UR, ur original; Melody: MP; Memorex: DBX Ferric, SHQ; MinZhi; Mr. Audio: SF; NAC: FerroMaster; no name China; Philips: FX Ferro, CD One; Raks: SX; Sihaiyinxiang Standard Tape; Sipote; Socimag: MD; Spartan: SD; Stilon: XF, Tesco; TDK fake: B; Originálky; Tudor: DS, HF; Watson: Ferro Fe I;
chrome:
ATR Magnetics: ProChrome; AudioService: Chrom;
Basf/Emtec: Sound II, CEII, Chrome Extra II, ReCord II; Cool II; Chrome: AX; Lifetec: Chrome Super II; MIG: HD; NAC: StudioMaster; no name: typ II; ORF: Chrome; Philips: CD Extra; Rallye: UHD II; Stanglin: CR; Tudor: CR; Originálky (detekcia typ I)
AudioService Chrom plnená Emtec páskou, pomerne nové kazety, Emtecovský ľahký dizajn a ďalšie podobné no name kazety:
cca 1998-2002 a novšie

Emtec kazety boli takmer rovnaké, ale pri bližšom pohľade sa líšili v tvare otvoru ochrany proti premazaniu a detekcie triedy (hranaté s otvorom pre triedu II, alebo bez, a do tvaru striešky ako originálky, Poľské originálky a no name kazety)
Rozdielne vedenie pásky ku kladke a povrchová úprava vodiacej časti kazety hladká, alebo matná.
Kazety pre normal a chrome triedu, poskytované aj pre OEM výrobky, približne v rokoch 1996-2005 (Poľské originálky v tomto prevedení sa vyrábali už od roku 1991).



Memorex SHQ obsahuje ešte stredovú stupnicu a okienka ochrany zápisu sú zaoblené, ostatné je presne v Emtecovskom štýle:

Výrobcovia z Číny pod rôznymi značkami, v základe drobné rozdiely v prevedení podobne ako u Emtecov.
Kazety triedy normal a High, približne od 90tych rokov až po súčasnosť.
Philips kazeta je zhodná s Čínou, ale na obale je Made in India, takže univerzálne formy z Číny pravdepodobne.
Lekium si tvrdí Made in Holand, ale kazety asi nakúpili v Číne, neviem ako s páskou.



Melody MP 90, pravdepodobne China, cievky Emtec/China:

Slovenský/Český vydavateľ, páska Basf:
Do vybraných origináliek sa používala chromdioxidová páska Basf, detekcia puzdra typ I kvôli zachovaniu kompatibility EQ, info o CrO2 nie je vždy uvedená na obale a kazete.
1999
Podobné puzdra aj pre normal pásky Basf, 1990, 1999:


Slovenský/Český/EU vydavateľ, páska pravdepodobne Basf:
1996

páska pravdepodobne Basf:
1998-2000

páska pravdepodobne Basf:
1991

Slovenský/Český vydavateľ, Koch Austria, zrejme páska Basf:
1996-97

Slovenský/Český vydavateľ, páska Basf:
1996

Slovenský/Český/EU vydavateľ, páska Basf:
1999

Slovenský/Český vydavateľ, no popravde to vyzerá akoby nakúpili lacné kazety z Číny pre potreby Supraphonu:
1992

Slovenský/Český vydavateľ, páska Basf:
2000

Slovenský/Český vydavateľ, páska Basf:
Do vybraných origináliek sa používala chromdioxidová páska Basf, detekcia puzdra typ I kvôli zachovaniu kompatibility EQ, info o CrO2 nie je vždy uvedená na obale a kazete.
1994-96

Slovenský/Český/EU vydavateľ, Švajčiarsky Tyrolis , zrejme páska Basf:
1994

páska pravdepodobne Basf, vydavateľ Arista, Koch Austria:
1992

Slovenský/Český vydavateľ, páska pravdepodobne Basf:
1992

Holland, neznáma páska:
1999

Slovenský/Český vydavateľ, páska Basf:
1992-2001

Poľský vydavateľ, páska China?:
1992

Slovenský/Český vydavateľ, páska Basf:
1993-2000

Socimag, Španielsko pod značkou MIG, nápadne pripomína vyššie uvedené originálky, Tudor je zrejme presne to isté:
19xx

Táto Tudorka používa úplne iný typ puzdra, so skrutkami, a odlišným vedením pásky okolo kladiek:

Slovenský/Český vydavateľ, páska Basf:
1997

Slovenský/Český vydavateľ, páska Basf:
1997-2001
A zároveň novodobá výroba France Fox Recording The Masters 2018 a ATR Magnetics 2018, Capture Series 2019, NAC kazety USA, no name chrome C3 veľké cievky, asi tiež novodobá výroba.
Väčšina dizajnov patrí Talianskej firme MuxicBox, ktorá aj dnes v roku 2022 produkuje prázdne C0 kazety a komponenty pre súčasný retro trh.


Slovenský/Český/Nemecký vydavateľ, páska Basf:
1992 a novšie

Slovenský/Český vydavateľ, páska pravdepodobne Basf:
1992-1993

USA vydavateľ, páska pravdepodobne Basf, nechali sa inšpirovať Sony vodiacim blokom? rozhodne to originálkam pristane:
1990

Poľský, no name vydavateľ, pravdepodobne páska Made in China, alebo iná Ázijská krajina:
1990-1992

1987-1999:

1991:

1989-199x:

1986:

Chrome AX v tele typu I:

Zatiaľ nie je jasné kto vyrobil puzdro tejto Raksy, ale je to zaujímavosť.

Asi aj Stilon nakupoval v Číne:

*

no name (Forward) - China/India/USA/other 1988-súčasnosť
Triedy: I, II
normal: Acme: No.1; BBC: FX; Certron: Dictation Cassette; GoldStar: SHP; JVC: GI, FI-S; Jason: JC; Konica: XR-I, SR-I; LG: CD Gallery I; Memorex: dB, dBS1, MRX IS; Panasonic: EP; PDM: FE; Philips: FX Ferro, FSX Ferro, CD One, CD Plus; Raks: DX; TDK fake: A; Teac: CDX, cdx I; Universal: A-1090; Victor: RZ; Originálky typ I
chrome: Fuji CDFan2; JVC: AFII-S; Konica: SG-II; Philips: CD Extra, CD Master; Samsung: SQX; WoolWoorths: Chrome;
Neznámy Čínsky výrobca audiokaziet, ktorý pod ľahkým, alebo vlastným dizajnom poskytoval produkty významným aj menej významným firmám. (JVC/Victor, Konica, Panasonic, Philips, TDK, Teac)
Raks DX v ľahkej priehľadnej verzii ako Emtec a pod. ale s konkrétnymi Čínskymi cievkami tohto výrobcu r.1993 a tvarovo zhodná Memorex dB r.1994:
(Je dosť možné že tento výrobca nie je neznámy, ale že je to proste priamo SKC China, alebo nejaká jeho sesterská fabrika)

U tejto kazety si niesom istý, môže to byť USA výroba Memorexu, alebo ďalšia z Čínskych verzií, cievky v tomto dizajne tiež vidím prvý krát: (poz. už som si istý Čínou)

Jeden zo štandardných dizajnov tohto výrobcu je s čiarkovaným vzorom dole, po stranách kazety v strede prerušený, a polovice vodiacej časti. Najvýznamnejší odberateľ bol JVC/Victor v tomto prevedení, ale aj k Poliakom sa niečo dostalo v podobe originálky, ale s ľahkými cievkami, r.1990-1998 pre JVC/Victor a 1990 pre originálku.
GoldStar, či si naozaj vyrábal sám tieto puzdra, alebo ich kupoval z Chiny netuším zatiaľ, ale on mal viac s týmto Čínskym výrobcom spoločné než by sa zdalo:

Druhý bežný dizajn je s čiarkovaným spodným pásom a čiarkovaným/matným povrchom vodítka a okolia na kazete. Aj Panasonic takéto kazety ponúkal v roku 1994-1996:

Na prvý pohľad rovnaké ako vyššie uvedená, ale s jemným vnútorným prehybom v kazete, tvorí plytké koryto prechádzajúce po dĺžke stredom kazety, v tomto prevedení pre značku Konica a Teac, aj pre triedu II v rokoch 1990-1996:
Acme asi novšia, ale výrazne horšia kvalita.


Toto zaradenie je nepresné, malo by sa jednať o výrobok SKC China, ale puzdro je skôr Emtecovské, takže zatiaľ sem, rok 1992:

Tento dizajn je inšpirovaný nepriehľadnou verziou Fuji DR (Saehan Korea) 1985, alebo Sony kazetami, ale s originálnym tehlovým vzorom po obvode.
Predpokladám že sa jedná o USA značku, produkt ale veľmi pravdepodobne Made in China, kazeta Universal nápadne pripomína fake Sony HF 1986 a tiež sa jedná o USA trh:

Tento generický dizajn, pre falošnú TDK A.

Certron, pomerne pekné prevedenie Čínskej kazety:

*

U Philipsu je to s tými puzdrami ešte zamotanejšie. Dizajn je nástupcom dizajnu ktorý vyrábala ICM v 1988-1992, ale výrobca uvádza na obale že je páska vyrobená v Austrálií a kompletácia v Číne.
Taktiež kazeta PDM FE s cievkami SKC je buď mix dvoch výrobcov, alebo je tu konšpirácia že tento neznámy výrobca a všetky jeho dizajny patria firme SKC.
Philips okrem známych cievok v týchto kazetách používal aj ľahký dizajn obohatený o výstuhu - čiarkované šikmé vzory, čo som považoval na Philipse za originálne.


Pre triedu chrome vo verzii 1990-1994 s celoplošnou potlačou boli kazety naozaj lákavým produktom, r.1998 už len ,,light,, verzia..


*

General Magnetics - Made in Singapore 1989-2001
Triedy: I
normal: Basf: the Colours of Sound, Soundtrack, Ferro Extra I; Denon DX1; General Magnetics: EHF; RCA RC,
Jednoduché priehľadné puzdro od Singapúrskeho výrobcu, ktorý mimo iné prebral aj niektoré dizajnové kazety Taiyo Yuden, ktoré sa používali na OEM produkty rôznych značiek.
V prípade Basf normal kaziet na začiatku 90tych rokov som bol na pochybách a považoval som ich za Basf produkty, aj pretože sa takmer zhodovali s niektorými Basf/Agfa kazetami.
Výrobca pravdepodobne upravil povrchové vzory podľa priania zákazníka, a uvedené Basf majú vzor na vodiacej časti kazety presne ako staré Basfy 80tych rokov.
Mám aj veľké pochybnosti o tom že páska je pravá Basf, oba modely by mali mať podľa parametrov rovnakú pásku, ale reálne sú úplne rozdielne, nezhodujú sa zvukové vlastnosti, ani farba použitej vrstvy, ani hrúbka filmu.

Denon sa na začiatku 90tych zameriaval hlavne na vyššie modely audiokaziet, takže základná DX bola už len OEM.
Rca vsadila taktiež na ,,Singapúrsku kvalitu,,.

*

no name - Made in Germany 198x
Triedy: I, II
normal:
chrome: Elite: Chromdioxid II; Megavox Topline: Chrom Super II
Všetky nezaradené kazetové puzdra z Nemeckej a Európskej produkcie.
Megavox Topline Chrom Super II je celkom určite s páskou Basf chrome, dizajnom pripomína novodobé Agfy:

Elite Chromdioxid II opäť bude plnená Basf chrome páskou:

*

no name II - Made in Germany, Dessau / China / India / other 1990 - 2002
Triedy: I, II
normal: Amstrad: Ferric; Grundig: Ferric; Kanika: UR; Memorex: SHQ Ferro; PDM: Fe Ferro; Permaton: Ferro Plus I; Philips: CD One, CD Plus; Raks: SP1; Sansui: HP; Sky: FX, Ferric;
chrome: Acme Ultra Chrome; Lazer: CX; PDM: CDX; Philips: CD Extra; Sansui: CR; SK Cassetten: CX II; Tyrolis: Cobalt SHX
Jednoduché puzdro s mierne vyčnievajúcim okrajom, kvôli ktorému to občas zadrhlo pri vyberaní kazety z pristroja.
K jeho pôvodu a výrobe sa ponúka niekoľko možností: Nemecká výroba pochádza buď z ICM Švajčiarsko, alebo na webe sú zmienky o výrobe v Dessau, ktorej fabrika bola zničená v roku 1998, ktorá mohla v minulosti patriť aj firme ORWO, alebo kazety a komponenty pochádzajú z Číny alebo Kórei.
Pásky navinuté v týchto kazetách vlastnosťami veľmi pripomínajú Basf/Emtec, u triedy II skôr zmes chrómu a kobaltu akú používal Basf v druhej polovici 90tych rokov.
Philips 1996-1998, Raks OEM 1998

Dizajn používal aj Indický Meltrack.

Táto kazeta je vyrobená v Číne, puzdro zodpovedá vyššie uvedeným, alebo ICM, cievky presne Emtecu a páska je vo veľmi zlej kvalite:

Pravdepodobne výrobca Meltrack India.

*

základný dizajn 1974-2006
Triedy: I
normal: Acme: MS 400; Asahi: Demonstration Tape; Cleran: HF; Eagle: Data Cassette; Eic: Dynamic; Carrera: HF; Conductor Series (Wal-mart); GPO: typ I; International Panasonic: LN; Intersound: FE; Lloytron: XHE; Sanwa: LN; Sony LN; Spartan: HE; Originálky typ I
Pokračovanie tohto dizajnu vychádza z malých okien, ale vznikol v pomerne skorej dobe, výrobcovia ako Sony a TDK už v 70tych rokoch používali tieto priehľadné kazety a veľmi dlhú dobu ho používali aj malý výrobcovia.
Verzie Made in China:

International Panasonic - Čínsky fejk, kde po rozbalení sa ukázala SAKURAAA !

Verzia Sony Japan pre LN pásky 70tych rokov:

Aj keď sa jedná o Irackú značku Eic, veľmi pravdepodobne to je OEM TDK výrobok, ktorá v tej dobe používala tento vzor kaziet pre TDK D 70te roky, a zhoda je aj na zavádzacej páske a cievkach.
Zrejme sa jedná o Iracký OEM v licencii TDK.

Asahi demonštračná kazeta, Japonskej výroby.

Sanwa prevdepodobne Čína

Aj naši vydavatelia prechádzali postupom času na priehľadné kazety, pravdepodobne plnená Basfom, roky 1991:

Eagle je na Čínu prevedená veľmi slušne.

*

no name - metal reels 1988-x
Triedy: I, II
normal: Eagle C15; National: RT Music; no name
chrome: Iton: Chrom Super CR
Metal reels - veľmi obľúbené kazety s vysokými cenami na trhu kvôli svojmu dizajnu, ale nie kvalite, hlavne používané na prezentačné účely, kedysi v katalógoch audio.
Mechanické prevedenie nízkej kvality, trecia fólia v tvare kruhu podľa cievky, ale napriek tomu ťažší chod a vysoké opotrebovanie okrajov pásky.
Prevedenia rôznych neznámych výrobcov:
Pre National Čína, možno Japonsko, patrí medzi najkvalitnejšie prevedenia, trecia ochranná fólia sa nachádza aj vo vnútri cievok s páskou.
Iton takmer zhodný dizajn, ale má navyše vylamovacie otvory detekcie metal, ktoré boli v týchto kazetách veľmi obľúbené, asi generický výrobca týchto puzdier poskytoval svojim zákazníkom možnosť voľby navinutej pásky, v tomto prípade sa jedná o pravú Basf chrome.


Eagle je kvalitatívne asi najhoršie prevedenie tohto typu kazety aké som kedy videl. Žiadne trecie fólie, a plastové nity držiace kovové cievky niekedy presahujú tak že je nemožné pohnúť cievkou, úprava kliešťami nutná.
O kvalitách pásky radšej pomlčím, opäť vylamovací systém detekcie typu kazety:

Neznáma značka, pásky C60, opäť vylamovací systém detekcie typu kazety:

*

no name - Datatex/Magnex - Italy/EU 1988
Triedy: I
normal: Datatex: Horizon; PDM: FE; SK Cassetten
Tento dizajn kazety by som priradil k Talianskej firme Magnex, ktorá používa vnútorné vedenie pásky rovnaké ako u svojich modelov s malými oknami, inak nemám žiadne ďalšie indície k pôvodu týchto kaziet.
PDM a Philips sú známi v priemysle kaziet a optických médií tým, že berú ,,blank média,, od výrobcov ako príde.
SK Cassetten je zase Nemecká značka audio/video kaziet, o ktorej tiež mám len minimum informácií, na obrázku kazeta triedy ferro C60.

Datatex, vraj Talianská výroba, niektoré prvky pripomínajú Magnex.

*

AudioMagnetics - USA/Portugal 1972-1984
Triedy: I, II
normal: High Performance, XHE; Winswood Olympia: LN,
chrome: XHEII,
Jednoduché priehľadné puzdro tejto Americkej firmy vynikalo v zaujímavom systéme vedenia pásky, kde malé plastové vodítko jazdí po drážke v tele kazety a posúva sa podľa odvinutej/navinutej pásky.

*

Agfa 1989-1996-2000
Triedy: I, II
normal: BASF: Ferro Standard I, Ferro Extra I; AGFA: HR; ECP: EF; Exel: Ferro; Maxell: UR
chrome: AGFA: SR, Basf Chrome Extra II
Pôsobivé priehľadné puzdro Agfa, po skončení výroby kaziet Agfa ho používal Basf v niektorých svojich modeloch.
Občas sa vyskytlo aj v OEM produkcii, ako napríklad Maxell UR Made in Germany.
Odliate metal detekčné otvory neboli nikdy využité, ktovie možno Agfa alebo Basf plánovali nejakú lacnú radu ľahkých metaliek.
Puzdro neskôr vyrába aj Ruská ECP, ktorá odkúpila technológie Agfy.

*

Basf 1990 - 2000
Triedy: I, II
normal: Sound I, Ferro Standard I, Ferro Extra I, Record I, Ferro Maxima I, FE-I Live; WoolWorths: Ferric (UK)
chrome: Sound II, Chrome Extra II, Record II, IEC II Chrome reklamná, High Performance II, CR-II Live; Philips: UCX,
Priehľadný dizajn Basfu pre 90te roky až do doby kým to nezničil Emtec, prvé kazety so skrutkami, potom zvárané.
Príprava pre SM mechanizmus, kazety obsahujú kolíčky pre uchytenie vodítok pásky, u bezskrutkových typov je to trochu frustrujúce.
Okrem spomínaného skrutkovania a zvárania boli kazety ešte v prevedení s hladkým povrchom a s čiarkovaným šikmým vzorom.

Hladké puzdra pre ,,budget,, kazetu Ferro Standard, a 353 sériu Live aj OEM Britského reťazca WoolWorths, pre Philips neskorú sériu UCX, ostatné dávali priestor pre reklamné, a filmové celoplošné tlače.













*

Basf Germany/Brazil 1989-1995
Triedy: I, II
normal: Ferro Standard I, Ferro Extra I
chrome: Chrome Extra II
Nie veľmi používaný priehľadný dizajn, na nerozoznanie od Singapúrskeho dizajnu, popravde odhad robím podľa vodítok pásky a zaoblených okienok proti vymazaniu a detekcie triedy. Taktiež kazeta obsahuje kolíčky pre vodítka SM mechanizmu, tie Singapúrske nie. Osadzované sú poväčšine staršími cievkami Basf, alebo novšími Basf/Agfa.
Doplnené: Takže sa jedná o Brazílsku výrobu Basfu.

*

Stilon Poland, zrejme v licencii Basf 90te roky
Triedy: I, II
normal: XF,
chrome: XCR,
Zrejme v licencii používa Poľský Stilon telo dizajnu Basf, ale v priehľadnej verzii, inak je to štandardná verzia s malým oknom Basf 1988.

*

Denon - Columbia 70-80te roky
Triedy: I
normal: Osawa: LN;
chrome:
Vychádza zo základného dizajnu Philips, ale je v priehľadnej verzii.

*

Denon Japan 1985-1992
Triedy: I
normal: LX, DX1, RE, RS, Come on My House, Love success ABC, Lycéenne, SoundSketch, Spanking new, CD-PAL-I,
Základný dizajn Denonu pre základné a dizajnové edície triedy normal, viacero verzií, a vzorov.



U tejto kazety si niesom istý či sa jedná o pravý Denon, alebo nejakú napodobeninu, niekoľko detailov nesedí, ale kvalita spracovania vyzerá byť dobrá ako u pravého Denon.

*

Denon Japan 1988-1990
Triedy: I, II, IV
normal: Zippy-I
chrome: Zippy-II
metal: Jack IV
Veľmi pekný dizajn Denonu pre všetky triedy, pre Japonský trh.

*

Denon Japan 1990-1993
Triedy: I, II
normal: RG-X,
chrome: HG-X, GX-II
Ďalší zo zaujímavých dizajnov Denonu, pre Japonský trh.

*

Fuji 1998+
Triedy: I, II
normal: DR; Axia: AX1,
chrome: DRII
Tento dizajn pripomína, alebo je inšpirovaný dizajnom Švajčiarskeho ICM.
Je dosť možné že sa jedná o SKC OEM kazety, ale u Fuji je ojedinelý, a má originál Fuji cievky, lenže kvalitou prevedenia puzdra a pásky by sa mohlo kľudne jednať o SKC China/Korea:

*

Fuji Japan 1988
Triedy: I, II
normal: FR-I Super
chrome: FR-II, FR-II Super
Asi jedny z najkrajších priehľadných Fuji kaziet, ktoré vyzerajú stále veľmi luxusne v celej rade roku 1988.
Pravdepodobne vychádzajú z verzie s malým oknom rady Fuji/Axia GTI a GTII.

*

Fuji-Axia Japan 1985-1990
Triedy: I
normal: Axia: JP-F, UP
Základný dizajn Japonského Fujifilmu pre ich značku Axia:

*

Fuji-Axia Japan 1985-1992
Triedy: I, II, IV
normal: Axia: A1, PS-I, PS-Is, Fuji: DR-I
chrome: Axia: PS-II, PS-IIs, Hi, Fuji: JPII, JP-IIx,
metal: Axia: Metal
Priehľadný dizajn Fuji-Axia v dvoch verziách:



*

GoldStar/LG Korea 1986-2001cca
Triedy: I, II
normal: BF, DJ, DJ´, DR, SF, HD, HP, HR, Pop Concert, Live Concert, CD Gallery I, FE-XI (Japan) PRO CD I (USA); Keep: CDX, SDX; LG: HD; Oxús: OX; Teac: CDX
chrome: CD Gallery II
Zatiaľ už štyri známe verzie jednoduchých GoldStar kazetových puzdier, podobnosť niektorých prvkov SKC a OEM kaziet, možno tie formy kolovali po Ázií...:
Zaujímavé je na nich, že ich radi osadzovali ľahkými cievkami, alebo cievkami dizajnu Taiyo Yuden, žeby od nich odkúpili formy na cievky? Rozhodne im to pridáva na luxuse za nízku cenu.


*

GoldStar Korea 1990-1994
Triedy: I, II
normal: HP, HD
Z tohto by mohla byť pekná dizajnová kazeta ak by to spravili na štýl veľkého okna:

*

GoldStar Korea 1994
Triedy: II
normal: Symphonic Rock, CD Gallery II
Pekný dizajnový vzor na kazete, GoldStar vedel vyrobiť pestrú paletu kaziet.

*

ICM Switzerland 80te roky
Triedy: I
normal: Dixons: Ferric; FerrAudio: FE;
ICM bol asi najvýznamnejší OEM producent kaziet v Európe, ktorý okrem vlastnej značky poskytoval kazety veľkým aj malým výrobcom a používal prevažne pásky Basf ako ,,zvukovú náplň,,
Mal viacero dizajnov od tých základných až po mierne netypické, pozná sa aj podľa veľmi špecifických návrhov cievok. Z jeho priehľadných kaziet bude prvá Dixons Ferric:

*

ICM Switzerland 1982-1990cca
Triedy: I, II
normal: Ferro DX, Superferro SDX; Boots: Ferric, Super; Chord-X: SF; Visa: Superferro UFX I
chrome: Philips: Superchrom SC II; Moving Sound Superchrome, Visa: Chromdioxid UCX-II, Superchrom UCX II-S
Tieto kazety dizajnovo pripomínajú Megavox, alebo budúce Agfy:

*

ICM Switzerland 1983-1992/2021 staré zásoby?
Triedy: I, II, IV
normal: Ilford: Hi-FI Ferric; PDM: Tri-Oxide Ferro, Tri-Oxide Ferro HG, FE-X; Philips: FSX,
chrome: PDM: 500 Crolyn, 500 Crolyn HG, CD, no name: chrome,
metal: PDM: 1100 Metal HG
Veľmi pôsobivý hranatý návrh ICM, hlavne okolo skrutiek tá skosená hrana.
Podobnosť s moderným Fuji r.1998.


*

ICM Switzerland/JVC Japan 1987-1996cca
Triedy: I, II, IV
normal: Basf: the Colours of Sound; EuroMarche: Ferrosuper; JVC: FI-S, UFI; Philips: FSX; Victor: BE, AFI, Jiyujin Club ; Originálky typ I
chrome: 2Mac: Ultima Cr, XM; JVC: UFII, UFII-S; Melectronic: MHQ II-S; PDM: CD, CD-X; Philips: UCX, MCX; Scotch: XSII-SP;
metal: JVC: XFIV
Jedno z najjednoduchších a najnovších ICM puzdier, ktorého dizajnové ,,revízie,, sa vyskytujú u viacero výrobcov aj origináliek. Takže si to trošku rozoberieme.
Najjednoduchšia verzia pre JVC radu UF normal a chromdioxid s páskou Basf, 2Mac píše Made in Germany (aj ako čierna verzia), ale v podstate je to to isté.
Basf the Colours of Sound píše Germany, aj s originál Basf sériovým číslom, ale puzdro je ICM.
Zhoda puzdier s Germany Dessau, je občas obtiažne rozlíšiť ktoré kto vyrobil.


Originálky Českých a Slovenských vydavateľov s páskou Basf ferro, sa odlišujú v čiare vnútri kazety na spodnej strane - je tam akoby zúženie/rozšírenie kazetového priestoru, ktoré táto originálka nemá, inak je zhodná:

PDM/Philips kazety v tomto dizajne sú predchodcom výroby v Číne, aj keď mnoho dizajnových prvkov je zhodných s Čínou. Mali to pekne zapletené, že je v tom problém sa vyznať, takže aspoň podľa cievok, pásky a nápisov Made in Switzerland, teda ICM:

Premakanejší systém vedenia pásky, ale jednoduchý dizajn, bez skrutiek, asi z posledných návrhov ICM.

*

Kazety pravdepodobne naozaj vyrobené v Japonsku firmou JVC, alebo inou, sú na nerozoznanie, vzhľadovo takmer rovnaké takže im nechávam miesto spolu s ICM:
Cievky sú originál dizajn JVC/Victor so svorkou zhodnou s Fuji, páska triedy II je ale ferrokobaltová, tzv. pseudochrome:

*

Luxman Japan 1978-1982
Triedy: I, II, IV
normal: XM-I
chrome: XM-II
metal: XM-IV
Na prvý pohľad bežnejší dizajn pripomína Scotch presne z tej doby 70-80rokov, celopriehľadná s veľkou nálepkou s tmavou trecou fóliou. Pri bližšom pohľade však prekvapí štvoricou vodiacich kladiek a špeciálnym nastavovaním azimuthu vedenia pásky pre 3-hlavé stroje extra pre prehrávanie a nahrávanie. V pribalenom popise informujú o týchto vlastnostiach, kde druhá kladka nahradzuje bežný plastový kolíček na vedenie pásky, a jeden z nich má na sebe reflexnú plochu, podľa ktorej je možné reálne počítanie času pásky vo vybraných magnetofónoch Luxman.
S veľkou pravdepodobnosťou používajú pás a cievky TDK, ale navrhli vlastnú jedinečnú konštrukciu kazety.

*

Magna Germany 1990
Triedy: I, II
normal:
chrome: Chromdioxid UC-X,
Veľmi jednoduchý dizajn Magny, nebyť tých cievok, premýšľam nad Čínou, ale žiadne skrutky, čo ma prekvapuje.

*

Magna Germany 1990
Triedy: I, II
normal: Superferro CD-X,
chrome:
Vzdialene pripominajúci dizajn ICM, je zrejme dielom Nemeckej Magny, ak to nekúpila od niekoho tretieho, ako som zistil vzťahy výrobcov s Magnou boli dosť komplikovane pospájané a rozhodne všetko nerobili sami.
Tento dizajn je zrejme vynúteným trendom 90tych rokov, ktorý postihol aj Magnu.

*

Maxell Japan/Korea? 1990
Triedy: I
normal: S-LN,
Celopriehľadná verzia klasickej kazety Maxell 80.rokov, použitá na základné normal modely pre Maxell a Hitachi.

*

Maxell Japan/England/USA 1988-1994
Triedy: I, II, IV
normal: UR, Wild, Message, SXI, Capsule Normal; Boots: FI,
chrome: Capsule High, SXII, UDII (USA), MG II; Boots: CDII
metal: Metal Capsule
Od roku 1988 Maxell ponúka aj priehľadnú verziu veľkého oválneho okna, ktorá zjednodušená pretrvala až do polovice 90tych rokov, hlavne pre základnú UR radu.
Pre niektoré UR, USA Capsule a OEM Anglický Boots:



Ľahšia verzia s jednoduchším vzorom povrchu a bez okrajového vrúbkovania:



*

Maxell Japan 1988
Triedy: I, II
normal: UR-F; Boots: SFI,
chrome: Boots: CII
Kazeta zhodnej konštrukcie ako oválny dizajn, ale inak riešený vzor povrchu, pre špeciálne dizajnové, v tomto prípade farebné účely.
Veľmi pekná OEM verzia Anglickej značky Boots.

*

Maxell Japan 1985-1988
Triedy: I
normal: UDI-R
Maxell Auto Reverse dizajn, kazeta zložená z dvoch rôznych polovíc, vrchná priehľadná je zhodná s typom UR-F, spodná je s malým oknom nepriehľadná, keďže sa jedná o kazetu vhodnú pre autoreverzné decky.
Obdobné riešenie používal aj Sanyo. Zaujímavosťou u tejto Maxellky je že obidva vylamovacie jazýčky patria k modrej polovici.

*

Maxell 1986-1988-1998/2000-2005cca
Triedy: I, II
normal: Juke Box, UR, UJ, Communicator Series, Sound (Japan), Pochette (Japan), UN (Japan); FamilyMart: UF; Hitachi: CA, HE-N, Mo..., Twinkle
chrome: UDII-CD (USA); RadioShack: HD,
Jednoduchá základná verzia puzdra, hladká ako Emtec, ale Maxellovská a mohutná, postupne nahradila starší oválny dizajn. Stále bezproblémový chod pásky aj u 120min.
Vždycky skrutkovaná kazeta, ktorá sa pre USA/Japonsko vrátila, alebo pretrvala až do neskorších rokov:

*

Maxell 1992-2000 for Japan
Triedy: I, II, IV
normal: US-I, CD´s I, PO´zI, MGI, My1, Sound, We1, XLI (USA)
chrome: US-II, PO´zII, CD´s II, MGII, My2, We2
metal: CD´s Metal, Metal PO´z
Rovná verzia puzdra Maxell pre Japonský trh pre rôzne modely a farby:

Dizajn sa používal aj v USA verziách.

*

Maxell 1987-1992 for Japan/USA
Triedy: I, II, IV
normal: CD Capsule, Cologne
chrome: Capsule Cologne II, Capsule UDX II,
metal:
Oválne okienko Maxell v priehľadnej verzii, kde je väčšina puzdra matná, pre USA a Japan trh:

*

Maxell 1990-1992 for Japan
Triedy: I, II
normal: CD Capsule I
chrome: CD Capsule II
Ďalšia z Japonských celopriehľadných chuťoviek od Maxellu:

*

Maxell Japan 1996, alebo aj skôr?
Triedy: I
normal: UR
Veľmi neštandardná kazeta Maxellu, odlišná od ostatných, ktorá sa vyskytla len krátko v niektorých šaržách Maxell UR roku 1996. Je to celkom škoda, lebo tento dizajn bol veľmi podarený, mohli s ním pokryť celú radu priehľadných kaziet Maxellu po dlhé roky.

*

Maxell 1996-202x
Triedy: I, II, IV
normal: Juke Box, WD, Wild, Sound, UE, UL, UR, UR Original (EURO), UDI-CD; EMTEC: Sound I, Ferro Extra I; Panasonic: PX; SONY: HF; TDK: D Life on Record,
chrome: UDII-CD, My 2,
metal: Metal CD
Maxell po priehľadných čírych puzdrách pravdepodobne ,,vynašiel,, vnútorné prelisy, vďaka čomu zväčšil vnútorný priestor kazety a ušetril tak na spotrebovanom plaste. Správne vymedzenie priestoru pre cievky a navíjanie pásky bolo tvorené len spomínanými dvoma ,,čiarami,, po dĺžke kazety nad a pod cievkami. Tieto kazety ako jedny z mála Maxellov trpeli občas zasekávaním, alebo ťažkým chodom cievkami s páskou, možno práve z tohto dôvodu šetrenia. Boli určené hlavne pre základné a ,,budget,, triedy, o to smutnejšie je že od roku 1998 prešla celá rada UD inováciou a ich kvalitné pásky sa dávali do týchto puzdier, a to aj metalky.
Dosť ľudí to zrejme aj odradzovalo od nákupu takýchto kaziet.
Viacero verzií prevedenia, rozpísaných nad kazetami:
Základné prevedenie so skrutkami od roku 1998 až do cca2005 aj pre OEM produkty:

Základné prevedenie ale len so štyrmi skrutkami/bez skrutiek, niektoré sú pomerne nové kazety poslednej výroby presťahovanej do Indonézie/Malajzie do firmy PT.Panggung Electric Corp.cca r.2001-201x

Základné prevedenie bez skrutiek, krátko asi 1998-2000cca. (Maxell Juke Box s tým rokom je to ešte nejasné)



Základné prevedenie bez skrutiek, krátko asi 1998-2000cca s nalisovanými uzavretými metal otvormi:


My 2 je prevedenie pre Japonský trh:

Ešte viac odľahčená základná verzia sa dala rozpoznať, podľa vylisovaného nápisu Maxell nad cievkou. Z nejakého dôvodu bol u týchto verzií občas problém s dobrým držaním azimutu vedenia pásky:



*

National 1982-86
Triedy: I,
normal: DS For Music, NC, NS, FS
chrome:
metal:

Priehľadné kazety z dielne Panasonic/National, využívajú siluetu pôvodného dizajnu Philips, ale v priehľadnom prevedení. Kazety prevažne pre limitované a farebné verzie National.
Rôzne farebné prevedenia, potlač zvyčajne na trecej fólii.

*

National/Technics 1985
Triedy: I, II, IV
normal: Angrom X-DU,
chrome:
metal:

Priehľadné kazety z dielne Panasonic/National, používané pre rôzne modely, od farebných normal až po sériu Angrom.

*

Raks Turkey 1985-1990
Triedy: I
normal: HD-X, SX, ED-X; Comet: CD-X
Priehľadná verzia Raksu vychádza z veľkých okien, vyhotovená pre roky 1985 s tmavými fóliami aj pre OEM značky, alebo novšia svetlá verzia, väčšinou pre ,,bugdet,, triedu pásky:


*

Raks Turkey 1990-2002
Triedy: I, II
normal: Raks´n Roll, SX, AX, DX, ED-X, CD-X, ED-S, SP1, RX; aiwa: SE; Maxell: S; originálky
chrome: HD-X II, SD-X, SD-S; Exel: Chrome; Maxell: SQ
Najbežnejšie puzdro Raksu pre väčšinu modelovej rady dlhé roky, prvé verzie skrutkované, okolo roku 1998 inovované s pridanými matnými časťami kazety:
Raks od roku 1990 používa výhradne mriežkované cievky na štýl Denonu, ale s malou svorkou, veľmi dobrý identifikačný znak, dosť pravdepodobne sa rôzne Raks kazety vyskytovali aj o origináliek.
Skrutkované kazety v roku 1990, farebná edícia Raks´n Roll, a nejaká no name k tomu:

Zvárané kazety Raksu v modelovej rade 1990-1996, a v neskoršej dobe asi r.2002 sa vyskytli aj u poslednej série Maxellu S a SQ:



Zvárané kazety Raksu v modelovej rade 1998 s matnými časťami, zatiaľ známe len pre základné normal kazety.


*

RONEeS Russia 1991-1996
Triedy: I
normal: UR
Vzácna kazeta Ruskej výroby, tento model veľmi jednoduchý a generický dizajn, ako väčšina na začiatku tohto prehľadu, ale niektoré modely kaziet RONEeS boli naozaj veľmi originálne.

*

Saehan Korea 1990
Triedy: II
chrome: JVC: AFII
Jednoduchý dizajn, výroba Saehanu , zase hraničí s dizajnom ICM, inak povedané kopírovanie je ľahké, alebo to má naozaj nejakú súvislosť:

*

Saehan Korea 1988-1992
Triedy: I
normal: Fuji: DR, DR-Ix;
Tieto kazety vychádzajú z dizajnu s malým oknom, hlavne pre značku Fuji, aj tieto kazety boli mylne považované za Japonskú produkciu:

*

Saehan Korea 1990-2002 a novšie
Triedy: I, II
normal: MM, SA, SE; Fuji: CDFan1, DR-I; Konica: XR-I; LG: Live Concert; Maxell: UR;
chrome: SB; Daiso: High Position K187; Maxell: SQ
Pokračovanie predošlého dizajnu Saehan ktorý používal pre kazety fuji, so zmeneným vzorom po stranách a zmenenou stupnicou medzi cievkami.
Pre mnoho OEM produktov pod značkami Daiso, Fuji, Konica, Maxell:








*

Saehan Korea 1988-1996 a novšie
Triedy: I, II
normal: MD; Samsung: XM-H
chrome: Samsung:
V podstate sú konštrukčne kazety Saehan rovnaké, mení sa len dizajnový vzor na povrchu, tento pravdepodobne zo starších dizajnov ma polovicu kazety matnú čo pôsobí aspoň na mňa dosť odpudivo.
Mimo to, je Samsung vlastníkom divízie médií Saehan (alebo opačne).

*

Saehan Korea 199x
Triedy: I
normal: Daiso: typ I, Me
Priehľadný dizajn je mix vzoru TDK v oblasti vodítka, akoby celá kazeta vychádzala zo vzhľadu zmienenej rady TDK, veľmi ľahké cievky to kazia a ostatné prvky ako zavádzacia páska prezrádza pôvod Saehanu Korea.

*

Saehan Korea 1990
Triedy: I
normal: Saehan/Samsung: MM;
Ďalší z mnohých zaujímavých dizajnov tejto firmy.

*

Saehan Korea 1987-2002 a novšie
Triedy: I, II
normal: MM, oem, ME, MD; Akai: SX; Basf: Ferro Extra I; Denon: C´D01; Exel: Ferro; JVC: AFI, GI, Konica: KX-I, KX-II; Maxell: UR; Memorex: dBS1, dBS+; Mitsubishi: Black Diamond Audio Tape; Samsung: SQC, Z; Sunkai: KF1;
chrome: Denon: C´D02; JVC: AFII; Memorex: CRS+
Dizajn, ktorý pekne obteká priestor pre nálepku a značku strany kazety patril k najpoužívanejším tejto firmy:
Veľké mená ako Akai, Basf, Denon, JVC, Maxell, Memorex, Samsung ho bežne prezentovali predajom kaziet pod svojou značkou.
Akai sa dal na OEM produkty pre Saehan v celej svojej modelovej rade roku 1988-1990.
Basf Ferro Extra I, hlavne pre USA, sa vyskytol v obaloch pre roky 1992, 1994 a 1996.
Denon od roku 1996 používa kazety Saehan vo veľkej miere.
JVC v rokoch 1990-1992 často striedal Saehan kazety s Čínskymi.
Konica v druhej polovici 80tych rokov bežne používa kazety Saehan, ktoré strieda občas s Čínskymi.
Maxell pravdepodobne pokrýval krátkodobé výpadky výroby kazetami Saehan pre základnú triedu UR, približne v roku 2002.
Nakoniec Samsung a Saehan jedno boli...





*

Saehan Korea 1998+
Triedy: I
normal: Dai-Ei: V, Saving, Denon: Lapisia,
Pravdepodobne modernejší dizajn Saehan kaziet, ktorý sa u nás veľmi nevyskytoval:

*

Sanyo Japan 1986-91
Triedy: I
normal: The Reverse (Japan)
Tak ako Maxell UDI-R tak aj Sanyo sa dali na kazetu s dvojakou tvárou, jedna strana priehľadná, druhá s malým oknom.

*

SNC/Saehan?
Triedy: I
normal: Inkel: HD,
Ešte kazeta svojím pôvodom zahalená tajomstvom, ale zhoda dizajnu s tým čo sa používalo vo Fuji DR, alebo verziách kaziet označované ako Made in Japan, vraj od SNC, teda priehľadnú kazetu v tomto dizajne vidím prvýkrát.

*

Scotch USA 1970-1979
Triedy: I
normal: 3M typ I, IRC, Dynarange LN, Highlander, High Denstity,
Veľmi originálne riešenie audiokazety v skorých 70tych rokoch, kde väčšina výrobcov volilo malé okná, Scotch mal bežne celopriehľadné kazety s tmavou trecou fóliou a celoplošnou nálepkou.
Taktiež viacero podobných verzií.

*

Scotch/3M - USA/Italy 1977-1981
Triedy: I, II, III, IV
normal: Crystal, Master I
chrome: Master II
ferrochrome: Master III
metal: Metafine; Magnex: MXL
Americký výrobca Scotch, ktorý vymyslel pridávanie kobaltu do normaliek a kazety triedy metal, používal dlhé roky rôzne prevedenia puzdier s tmavými fóliami.
Z tohto množstva rozoberiem len to málo čo som dostal do rúk.
Rada Master vyrábaná v Taliansku s pekne prevedeným logom a celkovo pôsobia kvalitnejšie než skutočne sú:

Kazety Metafine vyrábané v USA, ktoré odštartovali éru triedy IV, boli spočiatku s detekciou typu II, kým sa nevytvorila norma IEC IV a príslušné otvory v kazete.

Telo kazety je zhodné ako u Metafine 46 uvedenej vyššie, ale tieto modely Crystal boli určené pre Japonský trh, žeby ich tam aj vyrobili, alebo?

Táto Magnex kazeta bola dizajnovo najbližšia Scotch Made in Italy, drobné povrchové zmeny a stupnica s naznačeným okienkom.
Predpokladám, že Magnex bol Taliansky výrobca audio kaziet a vyrábal aj pre významnejšie firmy ako Scotch, alebo to bola Európska pobočka Scotch.
Má zhodný systém cievok, a Metalka v kazete detekcie typu II.

*

SKC Korea/China 1988-2001, a novšie nové výrobky
Triedy: I, II, IV
normal: LX, GX, SE; Smat: SH-X, SK, SE, SF; Axia: A1; First Music: SG; Fuji: DR-I; Jusphoto: JP; Keep: XG; Memorex: Ciré I, dBS, dBS+, Sound Invasion; PDM: Fe Ferro; Philips: FS Ferro; RadioShack: LN; Scotch: Scream´r, BX; Sonomax: typ I (zrejme sa jedná o Chinu); SoundMaster MC (zrejme sa jedná o novodobú Čínsku výrobu)
chrome: Memorex: Ciré II, HB-II, HBS II
Metal: Memorex: Ciré IV
Jeden z ďalších univerzálnych dizajnov kaziet po celom svete má na konte firma SKC, ktorá vyrába svoje kazety v Kórei a Číne.
Vzor podobný výrobcovi z Číny, s čiarkovanými okrajmi, viacero verzií povrchovej úpravy.
Okrem vlastnej značky SKC a SMAT sa vyskytovali pod značkami Axia, Fuji, Keep, Memorex, PDM, Philips, RadioShack, Scotch.









Novodobá asi Čínska výroba na základe tela SKC.

Aj keď je to štandardný vzhľad SKC kaziet, tak táto je vyrobená pravdepodobne v USA, vnútorná konštrukcia, hlavne vedenie pásky je úplne odlišné, a použité sú ľahké cievky na Emtec/China štýl:

*

SKC Korea 1994 pre Memorex USA.
Triedy: II, IV
chrome: HBS II,
metal: CDX IV
Pomerne kvalitne pôsobiace puzdro od SKC pre kazety Memorex USA.

*

SKC Korea/China 1990-1994
Triedy: I,
normal: Scotch BX, CX, S1
Priehľadná verzia vychádza z veľkého okna SKC.

*

SKC China 2000
Triedy: I,
normal: GX
Moderný dizajn výrobcu SKC, tento výrobca to tak skoro s výrobou kaziet nevzdal ako ostatný a tak prichádza s novým dizajnom aj v pomerne neskorej dobe:

*

Sony Japan/Thailand 1978-2002; Raks kópia Turkey 1985
Triedy: I
normal: CHF, EF, HD-F, DC, GF-X, FN, LNX (USA), C-1K; fake China Sony EF; Raks: High Dynamic
Tieto kazety vychádzajú z malých okien Sony pre ,,bugdet,, modely a niektoré menej bežné kazety, boli fejkované aj neznámym Čínskym výrobcom.
Niektoré modely majú pod nálepkou zaujímavú mriežkovanú ,,X,, štruktúru (HD-F, EF):

Fake verzie kaziet prezrádzajú hlavne ľahké cievky:

Postupom času sa menil dizajn tejto kazety za modernejší...

Raks kópia z Turecka:

*

Sony Japan/Thailand/Mexico 1992-2002-2006 a novšie
Triedy: I
normal: EF, EF-X (USA), FX, HF, Musica, CDit I, ZX,
chrome: CDit II, FXII,
Kazety podľa predošlej verzie až po Mexickú verziu posledných rokov.
Prvé verzie po inovácií si zachovali štvorčekovaný vzor po okrajoch a vodítku pásky, potom pribudol vnútri akýsi rámček. ,,Bugdet,, kazety v slušnej kvalite až do konca r.1992-2002cca:


Pre USA verziu EF-X je to bez štvorčekov okolo, ale stále v pôvodnej kvalite, r.1995:

Mexická verzia Sony kaziet po roku 2000, s ľahkými cievkami, bez magnetického tienenia pod hlavou, a krivo vyrezaným plieškom prítlačného vankúša:

Mexická verzia nahradila aj základnú radu HF v dvoch známych prevedeniach:

*

Sony Japan/Italy/France 1985-1998
Triedy: I, II
normal: Basic, FXI, EF, HF, CDit I, A-la, Cadeau de Pop-ri, Hip Pop; Sony fake: HF
chrome: CDit II, Super CDit II
Kazetové puzdro Sony pre základné kazety normal HF, dizajnové edície ako A-la, Hip Pop, a pre sériu CDit v normal a chrome prevedení.
Poskytovalo naozaj slušnú kvalitu vo svojej triede, a bol to asi najviac falšovaný dizajn audio kaziet čo poznám.
Kazety od roku 1990-1992 už bez skrutiek, s výnimkou EF Premium.









Fake verzie Sony HF 1986, 1988 bolo niekoľko prevedení a 1990.
Všetky majú buď nekvalitné duté cievky, alebo nie príliš podarenú napodobeninu originálnych Sony cievok, ktoré pôsobia krivo a nepresne ako vajce.
Taktiež nie je vždy dodržaná farebná schéma cievok, svoriek a kladiek.

*

Sony Japan/Italy 1988-1990
Triedy: I
normal: CDix I, Firma
Dizajnové prevedenie predošlého základného puzdra, pre rôzne neštandardné dizajnové modely:

*

Sony Thailand 1992
Triedy: II
chrome: FXII
Sony legendárne veľké okno ako priehľadná verzia pre ,,bugdet,, model triedy high:

*

Sony Japan/Italy/Mexico 1992-2012cca
Triedy: I, II
normal: HF, HiFi (USA), GIG-1,
chrome: CDit II, UX-S, HF II, GIG-2, CD-IT (USA)
Nové kazetové puzdro Sony pre základné kazety normal HF, pre sériu CDit v chrome prevedení.
Odstránené matné časti a prepracovaný oválny tvar kopírujúci cievky vo vodítku pásky v kazete.
Približne po roku 2002 došlo u kaziet HF k zmene na ľahký Mexický dizajn a u chrome triedy CDit II bol pridaný matný okraj, ale konštrukcia vnútra sa zachovala, takto previedli aj legendárne kazety UX-S, ktorý si takýto nedôstojný koniec vôbec nezaslúžili.

Novšie Japonské modely už s komponentami TDK Thailand.


*

Sony Japan 1989-1998
Triedy: I, II, IV
normal: CDix I, G-UP1
chrome: CDix II, G-UP2
metal: CDix IV
Hladké puzdro pre Japonský trh a sériu CDix s rôznymi šialenými potlačami. Konštrukčne, vodiace prvky pásky v kazete vychádzajú z kaziet Sony s veľkými oknami.

Prvá verzia, bez celoplošnej potlače, ale s matným povrchom:

 

*

Sony Japan/france 1990-1996
Triedy: I, II, IV
normal: Nota, Walkman I
chrome: CDit II, Walkman II
metal: CDit IV, Metal-XR, Metal-SR (USA)
Kvalitatívny vrchol priehľadných kaziet Sony, prepracovaný dizajn puzdra a vedenie pásky ako v starších kazetách Sony s veľkým oknom. (Voľné pokračovanie hladkej kazety pre Japonský trh Sony CDix).
Pre chrome triedu určená pre CDit a pre základnú metal triedu rokov 1990 a 1992.





*

Sony Japan 1997-2005
Triedy: I, II, IV
normal: CDix I
chrome: CDix II
metal: CDix IV
Pre Japonský trh akýsi moderný hybrid puzdier Sony HF a Metal XR z 90tych rokov, s presne skosenými hranami po celom obvode kazety, v šialených dizajnoch.
Po roku 2000 niektoré kazety môžu obsahovať komponenty TDK Thailand, a telá kaziet sú hybridným mixom TDK a Sony (CDix 120 r.2000)

*

TDK Japan/USA/Mexico 1985-1992
Triedy: I, II
normal: A, AM, D, AE, Freddie Land, HCL-11, fake TDK D; National: NA, GA, GA-X; Panasonic: NA, GA, GA-X
chrome: National/Panasonic: HA, HA-X
Kazety TDK v priehľadnej verzii vychádzajú z malých okien TDK. Používané hlavne ako moderná alternatíva základnej rady TDK D, a pre čistiace kazety TDK a niektoré menej bežné modely.
Boli fejkované neznámym Čínskym výrobcom.
OEM National/Panasonic s upravenými verziami puzdra.
Pre lacnejšie modely TDK bez stredovej skrutky, tento neduh zdedily potom aj novšie verzie priehľadných kazeit TDK.



Fake verzie: v prvom prípade prezradili cievky, ktoré majú neštandardnú svorku a na jednej z cievok chýbajú otvory pri svorke, asi nepodarok pri lisovaní. Kazeta má neštandardný tvar okienok ochrany proti zápisu a neštandardný tvar vedenia pásky ku kladkám a stredovom vodítku, nekvalitná krivá potlač.
V druhom prípade som si nie celkom istý, hlavný rozdiel je v otvoroch ochrany zápisu a detekcie triedy II v tvare šikmej striešky, ktorú užívajú úplne iné firmy než TDK. Ostatné je dosť vierohodné, ale trochu nečisté v stredovej mriežke medzi cievkami, a posuv pásky je nepresný, páska kolíše a vodiace kladky sa pohybujú ako elipsy do strán, kvalita je nepresvedčivá po technickej aj zvukovej stránke:

*

TDK Japan 1984-1997
Triedy: I
normal: AD-S
Luxusnejšia kazeta TDK AD-S vychádza taktiež z dizajnu malého okna, ale vyššej triedy ako SA apod.

*

TDK 1990-2002
Triedy: I, II, IV
normal: A, B, D, D Colour, Fe Ferric, T1, J, CDing1, DS-X (USA); Panasonic: KX (Japan), HD (fejk)
chrome: CDing2, CDing2 Colour, SF, D Super, DJ2 (Japan), SD (USA)
metal: CDing IV, CDing Metal
Klasika TDK 90tych rokov, kazety so štyrmi skrutkami, a v dvoch verziách, s poloblúkovým prehybom vo vnútri.
Novšie prevedenie sa pozná podľa krúžku v strede kazety medzi cievkami pravdepodobne z lisovacej formy, u týchto verzií sú steny kaziet ešte tenšie než na tej prvej.
Niektoré normalky s uzavretými otvormi metal (rovnaké formy aj pre model CDing Metal), kazety ako DS-X USA môžu byť osadené staršími cievkami.
Kazeta T1 uvedená pod DS-X je už zváraná, ale s pôvodným dizajnom.








V tomto prípade sa jedná o ťažký fejk, Použitý je originálny dizajn TDK (buďto sa dostali k forme na konci výroby kaziet, keď už na tom nikomu nezáležalo, alebo je to podarená napodobenina)
Cievky, prevedenie komponentov aj pásky je mizerné.

*

TDK 1992-2012 a novšie
Triedy: I, II
normal: A, AE, Beam 1 (Japan), Fe Ferric, AM, D, CD Bass, CDing-I; Sony: EF, HF
chrome: Beam 2(Japan), CDing-II, DS2 (Japan),
Klasický dizajn TDK verzie 2.0, poloblúk vnútri je viac hranatejší, niektoré drobné dizajnové prvky sú zmenené, kazety už nie sú so skrutkami, a novšie verzie po roku 2002 bez magnetického tienenia pod hlavou.
Spočiatku sa táto verzia vyskytovala len v USA a Japan kazetách, ku nám prišla až približne od roku 2002.
Sony EF OEM pre Áziu výnimočne skrutkovaná, HF OEM, s cievkami Sony, ale svorkou TDK:




*

TDK China 90te roky
Triedy: I
normal: HCL-11
Pre suchú čistiacu kazetu si TDK nechalo vyrobiť presne u tohto Čínskeho výrobcu tieto kazety, ktoré približne napodobňujú klasický poloblúkový vzhľad priehľadných TDK kaziet, taký oficiálny fake:

*

TDK 1989-2012
Triedy: I, II, IV
normal: AE, CDing1; Panasonic: NX,
chrome: CDing2, Nana, SF, CV-II
metal: CDing-IV, CDing Metal (Japan); Raks: SP Metal
Jednoduché puzdro bez vnútorných prelisov, hladké, vychádza z verzie r.1988, v Európe pre model SF roku 1992, inak pre Japonsko a OEM produkty.
Prvé verzie so skrutkami, novšie bez s nalisovanými metal otvormi.
Raks metal je od TDK, keďže sám metalky nevyrábal.

*

TDK cca 1990-1994
Triedy: I
normal: J
Veľmi zaujímavý dizajn TDK, ktorý som nikdy predtým nevidel, zrejme experimentovali než sa rozhodli pre vhodnú verziu, pre základné normal kazety.

*

That´s - Taiyo Yuden 1987-1992
Triedy:  I, II, IV
normal: RX, RoXana, FM (Japan), FM-S, Sound Individual/Extra Sound (Japan)
chrome: VX, VaneXa; PDM: CD,
metal: MG-X, MaGica
Základná priehľadná verzia kaziet Taiyo Yuden, spočiatku len pre základné normal, od roku 1990 aj pre high a metal.
Jedna z kaziet VX má Singapúrske cievky, čo už mohol byť náznak začiatku konca...

*

That´s - Taiyo Yuden 1990-1992 / SKC 1999-2002
Triedy:  I, II
normal: as:I, Japan: OW-1; SKC: GX,
chrome: as:II, Japan: OW-2, H2
Priehľadná verzia puzdra zvaného "Motýľ" od Taiyo Yuden pre strednú triedu normal a základnú high, po skončení výroby Taiyo Yuden sa tieto formy dostali aj do General Magnetics Singapore a SKC Korea/China.

*

špeciálne kazety
Triedy:  I
normal: Hama demagnetizér - detekcia kazety typ I
Priehľadná kazeta s doskou plošného spoja, vodičmi a malou batériou slúžila na odstránenie zvyškovej magnetizácie prehrávacej/snímacej hlavy.
Prvá verzia je s mechanickým dotykom špeciálnej hlavy - magnetofónová hlava zatlačí na hlavu v kazete, obvod sa spustí a vytvorí jeden demagnetizačný pulz.
Druhá verzia je s cievkami, ktoré spúšťajú obvod a vytvárajú pulzy za sebou, bezkontaktný systém.


*

špeciálne kazety
Triedy:  -
Detekcia triedy kazety narušená nevhodným tvarom a konštrukciou. (Vivanco)
Toto musel byť konštrukčný omyl, kazeta tak vhodná do poličky na sadanie prachu, ale reálne použitie je nemožné a to z dôvodov:
Otvory na cievkach sú menšie než trny kazetových magnetofónov, takže je tu riziko poškodenia prístroja pri použití.
Pinzeta v spodnej časti kazety presahuje von, čím sa ľahko zachytí o podporný plech v prístroji, alebo poškodí detekciu tried v kvalitnejších tapedeckoch.
Po jej odstránení tam ostane akási diera, kde zase detekcia prítomnosti kazety nebude reagovať:

*

Ak by niekomu chýbala stará verzia tohto rozdelenia dizajnov kaziet, tak bez ďalších aktualizácii verzia z roku 2017.

back audio/video/data/index

© EZ647 2022